30 dagen uitproberen | Op werkdagen vóór 12:00 uur besteld, vandaag verstuurd

a
  >  Over ons

Welkom bij DIQIE!

Dé specialist in verzwaringsvesten en verzwaringsknuffels

Berdien (31) heeft in 2022 DIQIE opgericht. Ze zag met eigen ogen de positieve effecten van verzwaringsdekens. Ze kwam tot de conclusie dat het gewicht 's nachts mooie resultaten opleverde, maar hoorde in haar omgeving dat producten om overdag tot dit resultaat te komen ontbraken. Zoals het ondernemershart van Berdien kriebelt zag zij daar een kans.

Het idee van verzwaringsknuffels

Na uitgebreid marktonderzoek, gesprekken met therapeuten en gebruikers van verzwaringsdekens, realiseerde Berdien zich dat zowel volwassenen als kinderen moeite kunnen hebben met de dagelijkse uitdagingen van het leven. Het idee om iets te kunnen betekenen voor kinderen inspireerde haar. Ze wilde een hulpmiddel ontwerpen dat kinderen overdag de rust biedt die ze nodig hebben. Zo ontstond het idee van verzwaringsknuffels.

Ontwikkeling van de verzwaringsknuffels

Berdien werkte haar idee verder uit. Ze bedacht dat het gewicht van het product makkelijk te hanteren moest zijn en dat het er aantrekkelijk uit moest zien. Het concept van een verzwaringsknuffel werd geboren. Na het maken van verschillende prototypes en testrondes werden de eerste verzwaringsknuffels geproduceerd in de vorm van een hond, olifant en aap, elk van 1 kg. De reacties waren overweldigend positief. Op basis van feedback werden er variaties ontwikkeld met verschillende gewichten en een betere gewichtsverdeling. Zo bleef Berdien haar verzwaringsknuffels steeds doorontwikkelen.

DIQIE RTL EDITIE NL
Uitbreiding van het assortiment

Door de positieve reacties en de toenemende vraag naar andere producten heeft Berdien het assortiment van DIQIE uitgebreid. DIQIE is gegroeid van het verkopen van verzwaringsknuffels naar een bedrijf dat diverse verzwaringsproducten aanbiedt. Naast verzwaringsknuffels verkoopt DIQIE nu ook verzwaringsvesten, verzwaarde schootdekentjes en sensorische bodysocks.

Succes en media-aandacht

Inmiddels zijn duizenden kinderen én volwassenen eigenaar van een DIQIE-product. De knuffels worden niet alleen door kinderen gebruikt, maar ook door volwassenen, zowel in Nederland als in andere Europese landen. DIQIE heeft veel media-aandacht gekregen, met onder andere een item in EditieNL, een artikel op RTLnieuws, interview in het Leidsch Dagblad en een interview op de radio. Daar stopt het avontuur van Berdien nog lang niet, want zij zit bomvol ideeën om haar dromen na te jagen.

De betekenis achter de naam DIQIE

De naam DIQIE heeft een speciale betekenis voor Berdien. Op het moment van oprichting was haar moeder ernstig ziek. Berdien wilde haar moeder op een bijzondere manier eren en besloot haar naam te verwerken in het merk. Haar moeder heette Dirkje, maar werd in haar jeugd vaak Dikkie genoemd. Berdien veranderde de letters “K” in een “Q”, en zo ontstond de naam DIQIE. Helaas overleed haar moeder kort na de oprichting van DIQIE. Berdien is trots dat haar moeder op deze manier voortleeft in de naam van haar succesvolle bedrijf. Wanneer mensen vragen naar de herkomst van de naam, vertelt Berdien trots het verhaal achter DIQIE.

Slide a a